top of page
KdG_Research-logo-V-black-rgb.png
Publieke Impact_logo.jpg
foto Urban Academy_aangepast.jpg

URBAN ACADEMY

Masterclass Placemaking

De verschillende ontmoetingen en events die er in een stad worden georganiseerd vormen het middel bij uitstek om het verhaal te vertellen van de stad of gemeente waarin deze worden georganiseerd. Maar hoe vertel je nu best dat unieke verhaal? Hoe zet je deze bestemming op de kaart en hoe stem je jouw activiteitenmix hierop af? En ook, hoe ga je hier doelgroepgericht mee om? 

Frank Cuypers is expert in citymarketing. Als senior strateeg adviseert hij wereldwijd professionals en beleidsmakers bij het vormgeven van hun positionerings- en placemakingstrategie.

 

Schrijf je voor deze masterclass, die op 23 november 2023 van 10u tot 13u wordt georganiseerd op onze KdG Campus Groenplaats in Antwerpen. Leer niet enkel van onze experten, maar ook van elkaar. Elke masterclass wordt gevolgd door een rondetafelgesprek met andere professionals

Traject Eventportfolio & Planning

Is het eventaanbod en -beleid afgestemd op het DNA van jouw stad of gemeente? Wat is al goed en wat kan beter? 

 

Dit traject op maat voor lokale overheden verloopt als volgt: 

  • Een voorafgaande analyse van de huidige eventportfolio en citymarketingstrategie.

  • Samen met een dienstoverschrijdende werkgroep gaan we aan de slag tijdens een workshop (van 9u30 tot 16u). Hierin wordt eerst ons ROI-model toegelicht. Vervolgens wordt het huidig eventportfolio in jouw stad/gemeente in kaart gebracht en wordt er nagegaan welke types events ontbreken en van welke er een overaanbod is. Er wordt een gedragen eventvisie op maat ontwikkeld.

  • Na de workshop worden de conclusies en aanbevelingen aan het college van burgemeester en schepenen gepresenteerd.

  • De resultaten en actiepunten worden gebundeld en opgeleverd in een overzichtelijk rapport.

Workshop Burgerparticipatie

De inspraak van inwoners, bezoekers en lokale handelaren wordt steeds belangrijker bij alles wat er in de publieke ruimtes wordt georganiseerd. Regelmatige en structurele bevragingen vormen een belangrijk onderdeel van impactmetingen en -verbeteringen. Maar hoe start je zo’n bevragingen op? Hoe bereik je jouw doelgroep(en)? Hoe vermijd je overbevraging? En hoe behandel je gevoelige informatie?

 

In deze workshop van een dagdeel op maat van jouw organisatie gaan we samen met je team aan de slag. We vertrekken van een concrete case en ondersteunen je met het opmaken van de vragenlijsten, het bepalen van je doelgroep(en) en het detecteren van kanalen om hen te bereiken. We bekijken waar de noden zitten en formuleren concrete aanbevelingen om burgerparticipatie in jouw stad of gemeente in te bedden in de dagelijkse werking.

bottom of page